Integrarea si orientarea noilor angajati trebuie sa fie oa ctivitate bine structurata si careia orice organizatie, sa ii acorde importanta majora.

Multi vor spune dar de ce? sau nu este de ajuns ca un angajat sa ii prezinte noului coleg cateva lucruri de baza si dupa angajatul sa inceapa sa lucreze?

Orice companie doreste ca noul angajat sa fie cat mai eficient motivat si gata de lucru din prima zi, pentru ca toate acestea sa se intample nu este nevoie doar de o recrutare corecta ci si de o integrare structurata si bine implementata.

Ce presupune un proces de integrare:

Integrarea in companie incepe din faza de recrutare, cand rolul recrutorului este sa explice corect candidatului responsabilitatile asteptarile, continua cu procesul de angajare, cu pregatirea locului de munca si a uneltelor, cu suport si mentorat in primele zile de activitate, cu evaluari , discutii si feedback oferit angajatului in urmatoarea perioada;

integrare-angajati

 

Cum construiesti un program de integrare si orientare noi angajati? Orice program de integrare trebuie sa contina unul sau mai multi pasi din cei 4 descrisi mai jos

  1. Conformare/Adaptare: invatarea/explicarea regulamente si politici companie;
  2. Clarificare: angajatul intelege noul job, cerintele, responsabilitatile si asteptarile companiei;
  3. Cultura: Prezentare companie general, financiar, valori, obiective, cultura;
  4. Conectare: relationare formala/ informala cu noi colegi, clienti, sefi, subalterni, grupuri;

Ce ar trebui sa contina un program de integrare si orientare pentru un nou angajat?

  • Formalizare program: Ce, Cine, Unde, Cum;
  • Programul sa fie  specific pe tipuri de angajati si nivel de management;
  • Stabilire responsabil program Integrare pentru fiecare departament, nivel management;
  • Trebuie sa ii furnizeze angajatului nou toate informatiile necesare;
  • Cunoastere sef, echipa , mediul de lucru , colaboratori;
  • Regulamente, proceduri generale, proceduri specifice, explicarea lor;
  • Descriere job: atributii, responsabilitati, mod de lucru, specificul activitati, bune practici;
  • Sistem de evaluare, oportunitati, plan cariera, training si mod de accesare aceste programe;
  • Sistem de salarizare, compensatii si beneficii pe termen scurt mediu si lung;
  • Asteptarile companiei, sefului de la noul angajat, rolul meu in organizatie;
  • Prezentarea generala a companiei, a datelor financiare, viziune, obiective termen scurt, mediu si lung;
  • Retele de socializare interne sau externe, grupuri, activitati in timpul liber;
  • Checklist cu continut program, furnizat si noului angajat pentru urmarire;
  • Pe cine sun cand am o problema- Ingerul meu;
  • Formular de feedback la final proces.

Care sunt avantajele unei integrari corecte?

  • Creste retentia de personal cu peste 70%
  • Creste implicarea noilor angajati
  • Asimilarea rapida a noilor angajati de echipa
  • Angajatii noi devin eficienti mult mai rapid
  • Creste gradul de interactivitate intre angajati
  • Informatia primita de angajati este corecta
  • Compania va avea o imagine pozitiva/ profesionala

Constantin Iordache

Serviciile 4Tree: Recrutare si selectie personal, Training, Consultanta.