Stii ce pozitie iti doresti, ai stabilie obiective de cariera cum si unde te promovezi?
De ce este utila promovarea?
Gandeste-te la tine ca la un produs. Cand te duci la cumparaturi de regula pe raft gasesti produse mai ieftine, mai scumpe, unele pozitionate mai bine pe raft, altele mai sus sau mult prea jos, pe care doar cumparatorii avizati stiu unde sa le caute. Promovarea la raft este facuta astfel incat produsele din mijloc sa fie cele mai usor de gasit si cele mai vandute.
Poate o sa spui ca exagerez, ca tu nu esti o marfa si nu suntem sclavi sa muncim pentru angajatori, insa in realitate piata muncii este o piata unde cererea si oferta se intalnesc si unde produsele mai bine promovate, produsele cu un nume sau cele cunoscute sunt mai cumparate decat cele noi.
Ca si la un produs nou pe piata pana cineva incepe sa-l cumpere, e nevoie de timp, promovare, diferentiere produs, etc. Acelasi lucru se aplica si cand un proaspat absolvent intra pe piata muncii. In plus fata de “produsele vechi” are dezavantaje – nu are experienta, nu are un nume, de obicei are doar dorinta de munca si de invatare. Daca nu reusesti sa ajungi in masa de CV-uri ale unui recrutor care de obicei nu are asa mult timp sa studieze fiecare CV în parte, si daca nu treci de prima triere facuta de acesta, nu poti merge mai departe.
Primul pas pe care trebuie sa-l faci cand discutam de promovare este sa treci de acesta prima triere si sa ajungi sa ai prima intalnire, pentru ca acesti recrutori ( achizitori pentru companiile lor de noi produse si marfuri) sa poata vedea, analiza si testa calitatile tale, sa vada cat de diferit esti fata de ceilati si cat de bine te-ai integra in organizatia lor.
Cum faci acest lucru?
In primul rand CV-ul tau este prezentarea produsului tau si cu el ai ocazia sa impresionezi indeajuns pentru a fi selectat. Citeste articolele despre cum trebuie sa fie un CV si ce trebuie sa reflecte acesta. De-a lungul timpului nu am selectat CV-uri care desi la prima vedere pareau impresionante doar pentru mici detalii (poza, adresa mail, neconcordante sau exagerari). Rolul CV-ului este sa te duca la prima intalnire cu clientul tau, deci CV, Scrisoare de recomandare, orice trimiti catre recrutor, trebuie făcute sa ii atraga atentia asupra ta, sa-l faci sa-si doreasca produsul tau, sa-l faci sa afle mai multe despre acest produs. Daca nu reusesti acest lucru nu vei fi selectat si nu vei ajunge la prima intalnire unde sa poti demonstra ce stii.
Cum si unde te promovezi?
Pe langa siteurile de joburi unde poti sa iti incarci CV-ul, mai ai la dispozitie platform LinkedIn –platforma din ce in ce mai utilizata de recrutori si unde gasesti si numele celor care recruteaza in cadrul companiilor vizate de tine pentru un job , unde te poti conecta cu acestia, te poti promova prin prieteni, cunostinte pentru ca sunt multe joburi care nu sunt publicate nicioadata, recrutorii mergand mult pe recomandari.
Te poti promova prin programe de internship – in felul acesta afli foarte multe despre compania si jobul pe care ti-l doresti si ai sansa sa arati cu adevarat ce poti.
Te poti promova mai ales la inceput participand la cat mai multe actiuni ale ONG-urilor – ai ramane surprins sa fli cati oameni de decizie poti cunoaste la aceste activitati si carora le poti vinde produsul tau.
Brandul personal vinde , construieste-ti imaginea de profesionist in domeniul tau, de expert, cere ajutor de la profesionisti, scrie articole in domeniu, fa-ti un blog, un site personal, scrie despre domeniul tau, ofera consultanta gratuita catre cat mai multe persoane, fii un punct de referință pentru altii.
Incepe in acest moment o cautare pe Google – introdu numele tau si vezi rezultatele. Unde esti? Cat de usor te poate gasi cineva daca doreste serviciul/produsul tau? Ce vor gasi despre tine? Sunt informatii cu care te mandresti sau mai degraba vrei sa le ascunzi?
Constantin Iordache – Managing Partener 4Tree
4Tree este o companie romaneasca, creata din dorinta de a educa si ajuta cat mai multi oameni in drumul lor spre cariera potrivita.
Credem ca poti avea orice iti doresti in viata daca ajuti destui oameni sa obtina ce isi doresc.
Misiunea noastra este sa cream parteneriate de lunga durata intre oameni astfel incat acestia sa-si atinga obiectivele.
Sloganul: “Descoperim diamante!”
Serviciile noastre: Recrutare si selectie personal, Training, Consultanta.